nyitólap > Érd
A vágányok megközelítése
2012. július 14. szombat, 12:12

Még ha lehet is a vonaton kerékpárt szállítani, s még ha kedvezményeket is kapunk nyári kalandozásainkhoz (családunk számára most éppen a 400 Ft-os, Balatonra szóló jegy nagy segítség), a szerelvényt valahogyan meg kell közelítenünk a drótszamárral. Ez rendszerint lépcsőzést jelent.

 
Kerékpárral a vonaton: Flirt
2011. október 08. szombat, 11:46

altA MÁV-nak sokéves harcok és kilincselések után néhány éve létezik egy normális szolgáltatása. A kerékpárt nem feladott csomagként kezeli, hanem lehetővé teszi, hogy a kerékpáros együtt utazzon a kerékpárjával. A MÁV és alkalmazottai az én tapasztalatom szerint igen normálisak, megértőek és tájékozottak a téren. Ellenben az utasokkal rengeteg konfliktust szül, ha a szabályokat be akarjuk tartani.

 

 
Lehet-e a "mi éghajlatunk" alatt kerékpárral munkába járni?
2011. június 16. csütörtök, 17:50

Gyakran mondják, hogy igen-igen, jó a kerékpár, de "nekem nem alternatíva", mert "nem kohómunkás vagyok, az én munkahelyemre izadtan és mocskosan nem lehet megérkezni". Engedjenek meg ehhez egy indulatmentes és személyes tapasztalatot. Hátha valakiben gyökeret ereszt.

 
Eurovelo 6: Budapest - Érd
2011. június 04. szombat, 13:45

Több napnyi próbálgatás után, 5.-6. alkalommal állt össze bennem a helyes útvonal. Nem sikerülhetett elsőre, mert a táblák hiányosak is, megtévesztőek is. Készítettem egy térképet is, de ez sem pontos, mert a google csak az utakat ismeri, a kerékpáros nyomvonal pedig máshol is halad.

 
Ismét nyeregben
2010. december 12. vasárnap, 13:46

Néhány év szünet után ismét nyeregben! Búcsú a volántól, s hajtás, pajtás! Miután gyermekeimnek nem jutott Érden óvodai férőhely, hát másik városba, munkahelyem településére hordtam őket. Ez a 20 km-es ingázás az autó kizárólagosságát jelentette, így az utóbbi években sajnos leginkább autós voltam. El is kényelmesedtem, el is lustultam. Most, hogy a két gyerkőc iskolásként már élvezhetik lakóhelyünk önkormányzatának szerető gondoskodását (értsd: helyben járhatnak iskolába), én megint szólóban közlekedem. Idén nyár elején előkerült hát ismét a kerékpár.

 
Virágzó toronyváros?
2009. február 22. vasárnap, 07:36
A folyamatban lévő településközponti szabályozási folyamat egy olyan javaslatot tett le az asztalra, mely összesen 9 db, magasságát tekintve 20 és 60 méter közötti (azaz mintegy 20 emeletes) épület építését teszi lehetővé (javasolja). Ezeket a tornyokat – megépülésük esetén – gyakorlatilag egész Érdről látni fogja mindenki.
 
Kerékpárral egy családias nagyvárosban
2008. október 05. vasárnap, 17:29

Kerékpáros kirándulásra invitálom azokat, akik még nem próbálták. Tegyük fel, hogy egy olyan városban élünk, melynek vezetése milliókat költ a családias nagyváros önámítására, s egy városi rendezvényre mi ezt komolyan vesszük. Családunkkal egy városi rendezvényre megyünk, s onnan kerékpárral kívánunk hazajutni. Első probléma átjutni a belvárosi közlekedési káoszon. Azon a káoszon, melyet színezetétől függetlenül egyetlen városvezetés sem volt képes kezelni még soha. 

 

 
Amikor a meggymentők barackot kapnak
2008. július 18. péntek, 11:42

A Szövetség az Élő Tiszáért mozgalomhoz csatlakozó helyi meggymentés önálló lábakra áll. Az érdi civilek által szervezett közvetlen kereskedelmi akciósorozat megvalósítja a "Vásárolj helyi árut" lokálpatrióta és ökológiai alapelvet.

 

 
Kaláka, szívességbank, Time Dollar a Civil Estéken
2008. február 12. kedd, 10:58

 

A Civil Esték februári eseménye ezúttal egy igen érdekes kezdeményezésnek ad otthont. Hogyan lehet pénz nélkül termékekhez, szolgáltatásokhoz hozzájutni úgy, hogy közben az eladó és a vevő kölcsönösen segít is egymásnak? A világ számos pontján keresik e kérdésre a választ, s sokan állítják: megtalálták. Csere-bere börzék, kaláka körök és szívességbankok ezrei hirdetik a lokális társadalom válaszát a globális kihívásokra.

 

 
Fenntartható kertváros, avagy lehetőségek az agglomerációban
2007. október 10. szerda, 11:05
Az immár hagyományos Civil Esték októberi beszélgetésén arra kerestük a választ, hogy miért lakhatatlanok városaink, miért nem épülnek fenntartható városok? A kérdésre adandó feltevések között öt fő választ adtunk, majd ezekre kerestünk igazolást, illetőleg megoldási javaslatot.